Suplementy witaminowe – jakie przyjmować i po co?

0
233

Już od jakiegoś czasu zastanawiasz się, w jaki suplementy diety z zawartością witamin zainwestować? Jeśli czujesz, że w Twoim organizmie brakuje witamin, koniecznie zrób badania krwi, a następnie zaopatrz się w najlepsze na rynku suplementy uzupełniające zdrową i zbilansowaną dietę. Sprawdź, jakie preparaty witaminowe są najlepsze i kiedy warto je stosować!

Przed rozpoczęciem kuracji suplementami musisz określić, jakich minerałów i witamin potrzebuje Twój organizm. Wystarczy, że udasz się w tym celu na badania kontrolne lub do dietetyka. Witamina D3, witamina C, witamina B2 oraz wiele innych składników zawartych
w suplementach często okazuje się niezbędne w celu wyeliminowania niedoborów. Pamiętaj jednak, aby zawsze wybierać mądrze i stawiać wyłącznie na sprawdzone i polecane przez specjalistów suplementy diety.

Jakie witaminy są niezbędne dla organizmu człowieka? Podpowiadamy!

Wszelkie niedobory witaminowe w organizmie człowieka pojawiają się wtedy, kiedy stosujesz nieprawidłową dietę lub prowadzisz mało aktywny tryb życia. Oczywiście nawet sportowcy, którzy wyjątkowo dbają o swój organizm często wykazują też niedobory witamin i minerałów. W takich sytuacjach najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zarówno zmiana nawyków żywieniowych, jak i wdrożenie kompleksowej suplementacji. Najczęściej polecane przez specjalistów preparaty witaminowe to takie, które zawierają:

  • witaminę C – ta jest niezbędna do produkcji kolagenu oraz pozwala na utrzymanie zębów i dziąseł w doskonałej kondycji. Dodatkowo ułatwia wchłanianie żelaza przez organizm.
  • witaminę D – można powiedzieć, że ta witamina w organizmie człowieka wytwarzana jest naturalnie w sezonie letnim poprzez oddziaływanie słońca. Na suplementację warto zdecydować się w miesiącach zimowych, aby uniknąć ryzyka pojawienia się pogorszenia nastroju oraz wydolności organizmu. Naturalnym źródłem witaminy D są ryby morskie!
  • witaminy grupy A i E – to popularne kompleksy witaminowe, które są najlepiej przyswajalne tylko w obecności tłuszczów.
  • witaminę B – ta świetnie rozpuszcza się w wodzie oraz jest wysoce przyswajalna
    w organizmie człowieka. Warto ją suplementować tylko w odpowiednich dawkach
    w razie niedoborów. Suplementy witaminowe z grupy B polecane są dla kobiet w ciąży, wegetarian oraz osób starszych.

Dlaczego warto suplementować witaminy i minerały?

Zarówno w przypadku dzieci, jak i osób dorosłych suplementacja określonymi witaminami może okazać się niezbędna, aby organizm był w jak najlepszej kondycji. Nawet jeśli prowadzisz zdrowy tryb życia i na co dzień stosujesz zdrową i zbilansowaną dietę, może okazać się, że suplementacja wciąż jest konieczna. Na ogół specjaliści polecają suplementację witaminą D3, a także B21, kwas foliowy, witaminę C oraz witaminę E.

Suplementacja witamin i minerałów nie jest niebezpieczna, choć musisz pamiętać o tym, aby stosować się zawsze do zaleceń lekarza lub dietetyka i nigdy nie przekraczać ściśle określonych dawek, gdyż to mogłoby doprowadzić nawet do uszkodzenia wątroby lub spadku wydolności organizmu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here